<3

Jag kände att ett hjärta skulle passa som rubrik. Helt delad känslomässigt men ett hjärta är väl bra för stämningen, eller?

På ett sätt har jag ju alltjämt lite åldersnoja men idag känner jag att det ska bli kul att utvecklas och åldras. Inte bli tråkigt vuxen, men att se hela min generation växa upp, föra andra sorters diskussioner och kunna bestäma helt och fullt över mitt egna liv. Nu är jag delvis fast. Med skolan. Jag kan ju hoppa av i morgon. men jag vill ju fullfölja för betygen och själva utbildningens skull och sen trivs jag ju i skolan så. Men jag vill tjäna mina egna pengar, kunna flytta i morgon om jag har lust och bara sitta i skräddarställning, skrika HÄSTBAJS! och äta godisremmar hela dagen om det är det jag känner för. Egentligen är jag fllständigt myndig och har ansvaret för mig själv och skulle kunna kasta varenda tallriken i backen om jag ville. Men jag gör inte det? Jag känner att jag kommer från ämnet men när jag tänker efter gör jag nog inte det. Det handlar ju trots allt om livet att leva. Och om jag bara har roligt och trivs och har det bra i min lilla bubbla är det nog skitsamma om jag är arton eller trettiotre.

Dom pratade om det på hotellet idag. Människorna emellan. De pratade om.. människor. Alltså inga speciella. Utan om människan. I sig. Man stör sig på varandra och etc etc. Så jag försöker tänka att jag har mitt liv. Min bubbla, Och sen om resten av världen rensar öronen i en köttgryta så ska jag bara ge själva fan i det. Alltså inte det att jag inte ska reagera på någonting. Men att jag kan tänka att "nu hoppar jag in i min lilla bubbla igen för att jag inte vill störa mig på att han petar sig i näsan", absolut inte att jag hoppar in i bubblan för att jag inte bryr mig om andra. Men att jag kan bara ha roligt och skratta och leva loppan och dela med mig av det. Fast sen vill jag ju dampa loss lite också. Men ni förstår grejen. Jag känner mig lite tillfreds. Om det är vinet eller alla människor här som rör om i min tänkarlåda eller vad det nu är. Men jag känner att jag är klar här. Nu. Men denna utläggning alltså. Jag tror jag sagt allt som behövs om detta just för stunden.

Har precis slutat praktiken och Gustav har hällt upp lite vin till mig och nu ska jag spela lite music för mina kära lägenhetskamrater.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Den tyngaste

True, känner igen dina tankar lite grann. Men vad du har börjat snacka bajs lille vän. Hästbajs och frågar om jag är skitnödig. Det är inte likt dig.:P

2010-01-31 @ 17:47:17
Postat av: Malin

Svar till Den tyngaste: Tyngaste är ett ord som inte finns. Det vet du mycket väl unge man! Hästbajset kom ur min egna tänkarlåda. Men jag fick idétorka när jag skulle mejla dig så grabbarna hjälpte till. Och då blev det ett mejl om bajs och nakenbilder. Jag är ju så tillfreds nu så fann ingen anledning till att sofistikera upp min image. ;)

2010-01-31 @ 18:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0