jag är en riktig raggare

jag och sandra ställde till med raggarfest igår. det var roligt det, ska ni veta. premiär för oss efter vårat festaruppehåll också. som grädde på moset. titta så får ni se..! ;)

 

ser ni ringdansen? ;)













och så vidare...


nu ska jag göra mig i ordning, sen blir det jobba och efter det utgång. puss

party på g



inte idag men snart så. bilden bjuder jag på ;) nu är vi på g igen! :D

mjölk

skolan är igång igen efter lovet.

under lovet blev det lite av varje, va med martin och tony och lite folk då och då. mormor och morfar då och då. filmer då och då. bilåka då och då. allt möjligt. biltema. gustavsviksbadet. ja. lite av varje.

körlektion i morse, sen skola. nu dricker jag mjölk. det är så jävla gott. nyttigt. allt. jag kan dricka hur mycket som helst.

nu ska jag fixa mig lite sen blir det linköping, killarna ska till biltema men jag och sandra drar nog en repa till ikea. nån måtta får det vara på denna biltema-hysteri ;)

fest i helgen. fest fest fest. och lite jobb och lite jadda jadda. världen, here we come!

-

jag har förklarat för mamma att när tony och martin kommer klockan sju är tanken att vi ska åka i min gröna, osynliga rymdraket som jag själv har byggt, och åka till månen, och äta ost och ostbågar. jag sa att det eventuellt skulle hända och att planeringen i alla fall såg ut så. klockan 19.00. mamma ska ju på danskurs då så hon kan inte följa med. men det är ändå konstigt att hon inte lät mer exalterad.

för övrigt idag har jag, mamma och ida varit i sköllersta och köpt hamburgare till festen och en himla massa annat, tex den där osten jag högg kniven i och en massa goa korvar med mera. Sedan åkte vi och badade i gustavsvik. mycket roligt. jag är rena nu sjöjungfrun ska ni veta. men hemma nu och nu är även mormor här. snart mat.

igår blev det att hälsa på morfar sen lite film med martin, linda och oskar, även sara och håkan en stund.
sedan åkte jag och martin bil en liten sväng och sedan blev det inget mer spännande förutom allt det i drömmarnas land.

ost

Mamma: Malin, har du bara satt kniven rätt i osten sådär?

Malin: Vadårå? Det är ju gott ju.

Mamma: Men vad är det du har gjort?

Malin: Jag tog en bit där på hörnet?!

Mamma: Haha, nej men Malin. Bara sådär.


Helt plötsligt hade jag bara varit där på osten och tagit en liten bit. Skäms.


alla hjärtans dag

igår var det fredagen den 13:e. det gick bra. ;).  Jag var matchvärd i hallen, sandra och martin var med. vi åkte och grejade lite efter det, jag åkte hem. håkan och sara kom hit. tofflan och tafflan. tony sandra och martin kom också. åkte bil och hade oss.

idag hoppade jag finspång med småtjejerna. blev hallen, kollade idas match. förlust. småtjejerna spelade en oavgjord och förlorade en match med bara något mål. blev hem och laga mat och ha sig. sen jobba. det gick bra. nu har jag glott melodifestivalen med pappa. sandra kom hit nyss. tony kommer vilken minut som helst. vi ska lyssna på rix fm party och åka bil. sen får vi se.

det är ju middag hos humle och dumle ikväll. anna och oskar. jag är ju som sagt en dålig människa så jag är ju förstås inte bjuden. sandra är bjuden men är ändå inte där. men en drös andra skulle visst dit.

berättade på jobbet om detta. om att sandra som är en god människa blir tillfrågad om ditt och datt. jag som är en dålig människa blir inte det. berättade om middagen och grejer. mycket roligt ansåg dom att detta var. dom skrattade rätt gott faktiskt. rätt roligt att även dom såg det komiska i denna situation.

skickade även ett "grattis-på-namnsdagen-sms" till oskar. som även heter Valentin. Förutsägbart nog fick jag inget svar.
Detta ska jag nog vidareutveckla lite för er här i bloggen. Det är väl såna här intriger som ni vill smaska i er förstår jag. Men inte nu. För nu kom Tony. Så jag ska rusa ut och porra mig lite.

Puss

Det här är




Det här är min coola kompis Sandra.
Under tiden som jag sitter här och nördar uppe i hotellsalen springer hon omkring där nere i restaurangen och tillagar nyckelhålsmärkt mat.
Idag ska jag och Sandra antagligen hitta på något konstigt, efter att vi har varit i hallen. Det är sånt vi gillar, att göra konstiga saker. Och sånt.

Jag ville bara berätta det. Hej då.

popopopop

jag kastade tre opoppade påsar med popcorn i väggen igår. och skrek om syrgasskador. tony satt tyst och neutral i soffan. martin försökte pedagogiskt reda ut min reaktion och sandra log lite sött och retligt. sen kollade vi på tv och åt popcorn med smörsmak och drack läsk.

idag ska jag vara matchvärd åt herrarna. i morgon ska jag på match med småtjejerna och sen jobba. jag hoppar som vanligt hela denna alla-hjärtans-dag-hysterin.

har startat en klassblogg. HRtvaa.blogg.se, kolla in den ;)

korv

såhär då mina kära vänner:

det finns något som vi kallar korvkuppen. denna kupp har drabbat många. även mig en gång i tiden. vad jag vet har denna kupp ägt rum två gånger.

det går ut på att lägga korv, typ salami, på andra människors bilar. väldigt många inom "det vanliga festargänget" fick förra gången. det var för några månader sedan.

jag skrattade och tyckte att detta var en mycket sjuk idé men hade ingen aning om vem eller vilka förövaren/förövarna var men förstod att det avr någon som kände igen allas bilar. slutfunderat.

går till skolan idag. martin mutter hör av sig. dem hade slagit till igen. korvkuppen var ett faktum. återigen blir jag mycket glatt överraskad över denna nyhet. det är ju ganska komiskt egentligen. och rätt stört. jag hade dock inte drabbats. men det hade martin.

det tar någon timma. martin hör av sig igen. även simon andersson var drabbad. detta sms får jag av martin:

"Simon hade också fått korv på bilen i natt. Pratade nyss med han och frågade om han också hade fått och då svarade han helt nyvaken ´jaa, det är Malin.´ Något att säga om det?"

Haha, detta sms är mycket härligt tycker jag. Hela situationen. Dom tror att det är jag. Bara jag liksom.
Det enda jag har att anmärka på detta är att jag inte har bil, och inte känner igen alla andras bilar. Annars hade det kunnat vara jag. För jag gillar idén. Nästan så jag önskar att det vore jag för jag kan nästintill kan känna spänningen att springa omkring och slänga påläggskorvar runt mig. Hahaha.

Mycket lustigt detta. Skönt att dom har den synen på mig förresten. Hahaha.

-

Ewa läser upp matsedeln på min begäran. Jag är hungrig och snart är det lunch. Aten-uppgiften har börjat rulla.

Ikväll blir det småtjejerna och sen Sveriges värsta bilförare.
I morgon blir det att kolla herrmatch.
På lördag eventuellt match med småtjejerna och sen jobba.

Förstår att ni reflekterar över vilket romantiskt liv jag har. ;)

ha ha

Vi sitter i hotellsalen och jag evt att jag ahr avrit dålig på att uppdatera. hanna och josefin skriver inbjudningskort till en föräldrakväll eller något. vi diskuterar stavning och emmelie kommer in över en timma försenad. jag tar mig på mitt huvud och det gör ont. jag är öm. jag ahr sprungit in i något. en vägg. kan man säga.

Jag var ute på äventyr igår med martin och sandra och henke var emd ett tag på kvällen också.
Mitt i allt hamnade vi i Vrå, forntidsbyn. Jag springer kacklande ut och in ur stenåldersbyggnaderna. PANG!
Sen låg jag ner. Då var in- och utgången väldigt låg och mitt i allt kackel så skulle jag springa ut ur ena "byggnaden". Dock blev huvudet kvar på insidan. Och som dom skrattade. Det fanns ingen hejd. Martin och Sandra tyckte att detta avr ju bara för roligt, typiskt mig att bara springa rakt in sådär i väggen. Jag skratatde också lite. Nästan så att jag inte kan hålla mig nu heller, när jag tänker på det.

Nu ska jag skriva lite om Aten. Inte lika roligt dock.

-

pust. frust. stön.

näringslära och jag skriver om hinduisk matkultur. förra gången slutade det med att jag läste om sverige på nynorska istället.

idag har jag faktiskt läst igenom ihopsamlad fakta och skrivit om och fixat och donat. men inte helt klart än. behöver mer fakta ser jag nu.

men nu kom det någon övernervös lärare och undrade över schematider och jadda jadda och kunde hennes elever få sitta här också? ja visst, baby.
ska väl vi snart kila då antar jag.

lite down idag faktiskt. sandra kommer hem och det är så klart kul för mig. skönt och ha henne hemma men jag vet att hon ahr det bra i göteborg också så jag får lov att klara mig utan henne ibland.

helgen har i alla fall varit great. i fredags var jag i stockholm med mamma och ida och shoppade upp alla mina pengar. kläder och te och smak till vattenpipan och hårvax och mascara och blablablablabla. massa tjafs. kul var det.
i lördags gjorde jag smörgåstårta, var med mutter, drack te etc etc. hälsade på mormor och morfar. sen hämtade tony mig och vi kollade på melodifestivalen. sen åkte vi lite bil, mötte säfa, bullen och tobbe och lite folk. tony och jag åkte hem och rökte vattenpipa sen kom mutter. vi åkte ut och åkte lite, vi tre. hemma vid fem i söndags morse.  upp strax efter nio och dekorera smörgåstårtan. sen direkt åka med mutter och henke och fredrik ut till Fall elelr vad stället heter. Vi åkte bil och drack kaffe och dom åkte cross och så vidare.. På kvällen var jag med mutter och så skrev jag inbjudningskort. Nu står dom bakom ryggen på mig i klassen och hysteriskt vill gå härifrån.

Tack Sandra, mutter och Tpony för att ni tänker efter före.

Puss

utan omsorg att bli frälst

sitter i hotellsalen och lyssnar på olle adolphson på youtube.
nyss lämnat i bohuslän. mihihi.

skapligt trött i morse så jag ser ut som skabbtjejen nummer 1. men det får man ta.

igår satt ju jag, sandra, mutter och oskar och kollade på sveriges värsta bilförare. han som åkte ut, som var den bästa. det var ju den där farbrorn som såg lite flummig ut. sjalar och grejer. lite hippie över honom.

då gick oskar och mutter igång. dom skrattade så jag trodde dom skulle kissa på sig eller något. nej, kanske inte, men roligt hade dom. men inte åt honom. nej.

någon av dom fick snilleslaget att det vore ju den perfekta mannen för mig, och då började fnittret. mellan alla fnitter fick oskar ur sig att det var ju perfekt med han, fritänkande och hela baletten. sådär satt dom och predikade.
mutter slängde in kommentaren om att han bara använde ekologiska sjalar.
(vilket antagligen inte är sant, men det hade passat mig bra, tyckte dom.)
och så fnittrade dom lite till.

den synen har dom på mig. så alla fritänkande män med ekologiska sjalar kan ju slänga in en kommentar och ange sitt telefonnummer så hör jag av mig. promise. ;)

hej alla ni

igår åkte jag och sandra och mamma på handboll och mötte hanna där. tony, oskar och mutter dök också upp. sen åkte the grabbs och sandra och jag och mamma hem till oss. vattenpipa och film. I'll will buy a hamburger?

Ikväll satt jag, mutter och sandra hemma hos mutter. kaffe, tv och film. oskar kom också förbi.

i morgon blir det stockholm för mig och göteborg för sandra. det ni. jg kommer dock hem i morgon natt men sandra förblir borta tills på måndag. då kommer hon tillbaka. back to town.

jag vill bara skaka om dig. okej? men icke. jävla hårding.


Som ni redan vet så tar ju Sandra och jag det extra lugnt nu och roar oss med att titta på er när ni super, men snart så är vi back on track igen. Det vill jag lova.







Då blir det party, då ska den sure hängas ut! ;)

puss på er. och sov gott.

-

bohuslän bohuslän bohuslän. snart klar. men fika nu. sen naturkunskap. hej


:)

sara öhlin hör av sig och undrar om vi kan gå på bio nästa vecka.
i taket lyser stjärnorna.
jag blir hur glad som helst. jag har en biobiljett och vill jättegärna se den filmen. och jag har läst den boken.
hur bra som helst.

det blir kanon, Sara!

-

har haft ont i huvudet och nacken och allting ett tag nu. skolsyster pratade om en förkylning som inte brutit ut. idag gick jag till sjukgymnasten. och han hittade lite i nacken som han knäckte bort. samtidigt som jag vaknade med en dunderförkylning. så nu sitter jag och snorar och har ont i halsen, dock så fanns det ju låsningar i nacken också. känns hur skönt som helst. förkylningen har brutit ut och nu är det bara att jobba på att friskna till från den, och nacken är knäckt, så nu borde det blir bättre när låsningarna är borta och förkylningen äntligen bröt ut. då är det ju lättare att bli av med allt. låren är också bättre idag. nu jävlar alltså ;)

ska skriva om bohuslän nu. turismen där och landskapsblommor och maträtter och hela fadderullan. roligast hotelluppgiften på länge faktiskt.

sedan blir det naturkunskap, småtjejerna och ikväll får vi la se hur det ter sig.

kommer antagligen tillbaka sen och skriver mer för jag har nämligen lite att diskutera med er om ;) mohhaha

-

Kommer till hotell-lektionen. i och för sig en och en halv timma försent. men jag hade varit hos sjukgymnasten. på riktigt.
Ewa är inte här. Hon är och byter skor. Som vanligt tog det över tjugo minuter. Kopiera tar också tjugo minuter. Ringa ett samtal kan ta en hel timma. Ja, ni fattar. men till slut då. För cirka fem minuter sen hon in hit. Ser mig.

Utbrister retsamt: Jaha, fröken hit och dit!

Jag svarar kort att jag har varit hos sjukgymnasten, hon går igenom snabbt vad de har hunnit gått igenom och sen är hon nöjd. Jag - nöjd.

Lunch nu.

just

SO/SV. Rysslands maktposition. Fakta är insamlad och sorterad. Ej inskrivet. Inledning klar. Ujuj.
Serveringsredovisning nu snart. Stön.

Tony igår kväll, kollade lite tv hos mig, hyrde film på tempo och glodde på den hos han, och drack kaffe. Trevligt, trevligt.

Skola idag. Ska till mormor efter det, och hälsa på. Sen hem till Hanna och umgås lite. Första gången på hundratrettio år. Sedan eventuellt mutter och kompani. Hitta på någonting, sandra, jag, mutter och jaddajadda, alla som vill och kan.
Hämta bröd och kolla upp sjukgymnast-tiden behöver göras idag också.

La mig tidigare och somnade tidigare än vanligt igår. Ändå tröttare än vanligt idag och fortfarande ont i kroppen. Som om en spårvagn kört över nacken och huvudet och hela kroppen sju gånger, fram och tillbaka. Jävls skit.

Nu ska jag springa härifrån lite för tidigt, för jag suktar efter en liten fika, minsann.  En kopp kaffe i alla fall. Eller te. Det ni.

-

igår var mutter, oskar och sandra här. blev lite vattenpipa och tv.

idag blev det skola, trafikteori, sjukan och promenad och nu har jag precis badat. ska åka och handla med mamma. ikväll kommer tony, eventuellt mutter och sandra också.

lämnade in universum idag och det var så jävla skönt kan jag säga.

det går bra nuu. håhåhå.

hari hari

okej. helgen i stora drag då.

bio i norrköping i fredags, benjamin buttons otroliga liv, både jag och sandra grinade och tony och martin tyckte också att det var bra sorgligt, men en bra film.

igår, lördag, åkte jag, pappa, ida och sandra till norrköping och shoppade lite och hade det bra. blev en skjorta och ett par lila jeans. martin kopplar lila jeans till diagnosen två strokar.
på kvällen blev det förfest hos nöten, fest hos hirvi, fortsättning hos bullen, en vända på stan och bilåkning. skön kväll och skönt folk, men fortfarande inget supande. jag kan erkänna att jag smakande någon slurk men inget supande här inte. trevlig kväll. :)

idag, söndag, blev det hallen, match med småtjejerna, förlorade, men fem rackarns pålar fick vi in och tjejerna var glada och jag var nöjd. andra matchen var jag inte med på och har inte hört hur det gick heller. jag kilade hem och käkade och for sen till lisa på möte. anmälde oss till åhus och käkade pizza med mera, trevligt trevligt, skönt att sitta några stycken från handbollen och snacka goja och annat. ;)
efter det blev det övningskörning med sandra och mamma och för min del gick det inte så bra men jag ska ligga i som sjutton och ordna upp det.
bara hem och vända för sen blev det hallen med mutter och sandra, herrmatch, vinst, och det satt ju bra förstås.
på väg hem racade mamma och mutter, haha!
hem och packa och hämta upp oskar och åka till mutter och dricka kaffe och spela kort. jag var bara sisådär på neger och president men sandra och jag var helt överlägsna på kotten kan jag säga. ;) det ni.
vi körde hem oskar och åkte hem till mamma och rökte vattenpipa, haha.

sandra och mutter tycker jag är lite extra dan och dryg mot O, och sandra skällde lite på mig, lite kämpigt det där kanske. skulle vara skönt om det där kunde stabilisera sig lite, men kändes bra att spela kort och bara vara även om jag inte var supergullig.

Väl hemma så blev det väl lite depp och lite samtalande, och riktig fart på vattenpipan fick jag inte heller. Men så kom mamma och Ida in och fick fart på vattenpipan, mamma satt och berättade om gamla tider och drog på lite musik och illustrerade lotusställningen, hahaha. numera kallar vi henne hippiekärringen.

vi tänkte lite på några av våra andra kompisar.
när vi väl kom till mamma var klockan strax innan elva, då började sandra laga mat till sig själv och sen rökte alla vattenpipa och hade sig, och vid halv tolv åkte vi till macken och köpte lite godis och nu sitter jag här.
många av mina kompisar gillar typ att sitta själva vid tv:n eller datorn eller går och lägger sig vid nio. och det är absolut inget fel med det. men jag brukar känna mig rastlös men när man sätter lite perspektiv på allt så har jag det jävligt roligt ändå. eller alltså, jag har lite för mig, när man ser det svart på vitt. men som sagt, jag är inte förmer för det, för alla har olika intressen och vanor.

men helgen har i alla fall varit bra. nu ska jag göra mig i ordning och lägga mig och i morgon blir det skola, övningsköra, antagligen sjukan, lite trafiktoeri på körskolan, lite plugg och hämta bröd åt företaget. sen får vi la se. måste in med naturkunskapen i morgon också.

heja malin.

puss.

RSS 2.0