vi är på väg och det är så bra

hemkommen från peace and love och det avr så braaa. vi ahde jätteroligt och det blir en repris nästa år igen ;D;D

massa bra band, kul folk, mycket fest och massa annat. träffade eric också, det var på tiden.. :D

lyckad resa i alla fall, och nu är jag lite trött men det får man ta :)

idag ska jag städa lite o sådär, ta det rätt lugnt i alla fall.
skrver mer någn annan gång, puss

kamelpuss

sandra kom. vi fikade. drömrulle och grejer. låg ven i mitt rum oc slöade, läste o så. spelade gh. med pappa också. av oss tre är särskilt brfa men kul har vi så det duger ;) nu har precis sandra och jag mött ida. sandra gick hem och ida har lagt sig. ska väl följa det där exemplaret, det där om att lägga sig, mhmm. först lite vattn, törstig som en.. kamel?

puss

vad gör det om hundra år?

åkte och jobbade.. det gick väääldigt segt idag. ensamt och dant. nä usch. och väder var det också, åska och grejer, så larmet började krångla så jag fick ringa runt till folk på företaget och greja, till slut kom det någon man från företaget som jobbade med larm.. tur det. så kan det gå..
pappa skjutsade hem mig och då stog maten klar, potatis och revbensspjäll, jättegott! :) nu har jag suttit och slöat ett tag. ikväll blir det nog lugnt, kanske en fika med sandra eller nåt, får väl se :)

hör av er om nåt kul är på g ;D

-

en lyckad midsommarkväll igår tycker jag, för min del, det var kul.
på dagen åke jag med mamma, pappa och Ida till djulö, åt glass, drack kaffe och tittade lite på midsommarfirandet.
Väl hemma fixade jag mig det sista. ingen kjol, blev de röda shortsen, lika bra ;) sen hem till anna, sandra, jag och anna. emma kom lite senare också, vi åt tacopaj och förstötade lite, jättetrevligt. sen åkte vi i en taxebuss så vi fick med emmas cykel, haha, tittade på regnbågen nynnade till radion. väl hemma hos cissi kändes det lite dött. i typ en kvart eller nåt, sen blev det till en riktigt lyckad fest i mina ögon, lite ölspelet, dans och allt annat som hör till ;) markoolio-remixer liksom, vad gör inte det? och massa annan musik och massa trevligt folk och det där. sen blev det stan. emma köre mig på sin cykel och det kändes som de hade kunnat urarta totalt. träffade en kille som hade koll på världen och visste att vi två var släkt, så kan det gå?! vl nere på stan var det tokdött. vi som var så hungriga...... hem till mig, prinskorv, lönnebergaskinka och emma åt mackor. aldrig förr har det smakat så bra. slängde i oss lite grann att äta och sen cyklade vi ner på stan igen. träffade sandra, anna, elin, bullen och sådär.. gick runt och hängde ett tag :P sen tappade vi en efter en. till slut var det bara jag och sandra kvar av oss. så strax innan tre i natt möttes vi av våra wunderbara hem.
nu sitter jag här. ska strax städa i ordning lite i mitt rum. sen kanske åka o jobba. eller om jag tar det i morgon, eller senare idag, får la se. mer vet jag inte vad som händer idag. en promnix skulle sitta fint, får nog bli så.

peace and love på onsdag. jag, anna, sandra, jossan, eric, john med flera, med flera. ;D wie!

wanna feel your power

musikmusikmusik och åter musik. så skönt. i morgon blir det först Julita med familj eller nåt, sen käka hos Anna för att dra vidare på party, och jag är sådär laddad som jag brukar kunna vara, så Sandra bara skrattar. Hoppas det blir en riktig röjfest i morgon, skulle sitta som en smäck ;) . Nu ska jag vila upp mig och samla krafter. :P

Förresten, naglarna sitter, pappa retas samtidigt som han tycker det är lite läskigt, Sandra småfnittrade. jag är hyfsat nöjd så det är bra.

ska kila . puss

va' ödet smärta?

nyss hemkommen. först djulörundan. sen pusta hemma någon minut. sen cykla till stan. ida skulle ha godis och jag lösnaglar. ska hoppa in i duschen och sen fixa naglarna. ganska för långa och en alldeles för vågad röd färg. det kommer bli vrålbra! särskilt om det blir en lite halvgullig klädsel eller nåt i morgon, när det är midsommar. får väl se vad garderoben tycker. funderade på en vit kjol, lite.. fladdrig? men det vetifan, vi får laa se. skriver nog mer sen. puss

summa sumarum

trött. allra mest. läser andras bloggar, kikar runt o så men orkar inte uppdatera. det är för dåligt, jag vet. igår var jag hos mormor och morfar, gert och bojan var där också, och mamma och ida. åt smörgåstårta och sådär. sen åkte jag och jobba, sen hmtade pappa och jossan mig, kollade lite på fotboll, jag och jossan gick en sväng, sen så kollade jag o jossan på torsk på tllinn sen la vi oss. idag ahr vi fixat i ordning i min garderob, sen lagade jag soppa och jossan gjorde scones, så vi fikade och åt med ida, nu ahr jossan nyligen gått. jag ska väl pallra mig ut o gå snart, kan verkligen behövas, blivit pinsamt lite motion sista tiden..

orkar int skriva så mycket om hultsfred. men..

-  regn, hagel, rejäl förkylning, tung packning med mera. kalla nätter.

+ som en enda lång fest, massa (bra) musik, alla galna människor, alla hjälpsamma människor, primitivt och allt annat än pråpert, det var kul.

blablabla. och massa mer. men det var bra, och kul, och allt. nyttigt. jag är nöjd. ;)

och fotbollen gick dåligt för sverige, ackack.
nu blir det promenad och sen undanplockning här hemma.hejs

så att ni vet va

har kommit hem från Hultsfred. Och jag är helt okej. men inte i skick att blogga. bara så ni vet, nu är jag back in town o sådär. ska berätta mer någon annan gång. tjillivippen.

heeey

idag är det söndag, Idas födelsedag och dags att åka till Hulstfred. ja har sovit, relativt lite med tanke på att jag  inte var ute och festade igår och kunnat sova till i alla fall, åtta, halv nio. Men ändå, relativt okej med tanke på att jag ska åka idag. somnade väl lite havsent och vaknade klarvaken sju i morse. nu ska det sista snart packas och klockan elva går tåget. så packa, fixa mig det sista, äta frukost, handla det sista, hämta Elin och sen ska vi försöka ta oss i väg. Och jag är så lättad över att det är fint väder idag, hoppas det är det i Småland också..

Jaja, på tal om något annat, i går åkte pappa, jag och Ida och kollade på fotboll på villa sandhem, en halvlek, sen åkte vi och lyssnade på karaoke i stadsparken, sen åkte vi hem. På dagen jobbade jag och firade Ida. I fredags kväll var jag ute först hos Cissi och sen stan, det var kulkul. Sandra kom förbi här i går morse och åt frukost innan hon gick hem från festandet, ajajaj. ;) Snörpan.. I torsdags blev det lugnt,först lite djulö, kubb och grilla o så, sen stan, trevlans trevligt, gick runt och träffade folk och sådär.

Mindre trevlans trevligt är betten på min kropp, dom svullnar och kliar ;/

Men nu måste jag fixa lite. Sen lär jag bli borta från bloggandet i alla fall i någon vecka.. Ha det bra så länge. :)

/ Malin

du gav mig tillstånd

sovmorgon i morse, sov dåligt och mådde inget vidare i natt så blev att ligga kvar ett tag. men sånt är klassen alltid snabb att påpeka. 'varför kommer du nu?' och etc.
fixade i alla fall ledigt idag till hultan, hoppas det blir kul! :)
för övrigt var jag hos frissan och la i utväxten, blev bra! att en liten utväxt kan göra så mycket.. knepigt.
jobbade efter att jag vart hos frissan, var seg och var fortfarande inte på topp, men det skulle ju städas idag så, fick pallra mig dit.
i morgon ska betygen sättas och jag har chansen här och nu och fixa det sista och skicka in, men har bestämt mig för att nöja mig såhär, fast får faktiskt lite dåligt samvete, jag kan ju kanske påverka.. men det duger ju..

förstår inte vad det är för fel på mig men något är det, får hoppas det släpper snart, är helt trött och hängig, knäsvag och illamående. men nu känns det ändå bättre än på ett tag,skönt :)

nu blire snart chokladmousse och sen försöka komma i säng hyfsat.
i morgon ska jag städa ur mitt skåp och allt, och äta med ansvarsrådet i resedan, och sen ska jag till tandläkaren, wihoo, wihoo, wihoo.
Lisa tyckte jag skulle ringa vårdcentralen och be att få komma dit i morgon också, men det vetifan. tror nog inte det blir så! går nog över snart.

på kvällen blir det i alla fall palladium och kolla på syrran och hennes band när dom spelar, spännande. och sen ner till djulö och ha skolavslutning för mig, kubb och grillning och grejer med klassen och folk, mysigt värre. hehe..

nej men tjenixens nu. chokladmousse på en gång.

and you don't even care

sitter hemma, ska när som helst lägga mig, är rätt trött, och ska antagligen ut och hurta tidigt i morgon bitti så..

idag var det dunderfint väder när jag vaknade så jag drog med mig mamma och gick ut och gick, sen hoppade jag ut på balkongen och la mig och löste sudoku och solade. ( börjar bli gammal ! )
käkade pannkakisar och sen åkte jag och mamma upp till mormor och Ida kom senare, solade och fikade och så, hur skönt som helst, att bara ligga i solen och ta det lugnt. Sitta och skoja med mamma, Ida och mormor på altanen och ha helt ärligt roligt, och riktigt skratta, med mormor, som snart är nittio. När hon var lika ung som jag är idag,fanns det ju inte en massa elektronik och grejer, man umgicks med varandra, där och då. Inte via telefon eller dator eller liknande.. man måste fått en helt annan relation till andra människor på den tiden. Voe nog bra för oss också om vi umgicks mer live, än att sitta hemma vid tv:n eller nåt, och dega.

Sen i alla fall körde mamma ut mig och pappa till golfbanan och så gick vi bland annat genom skogen och sådär, och när vi kom fram till laggarhults villor svängde vi ner och gick djulörundan. Så jag ahr gått riktigt mycket idag, det är skönt.

Hemma hos pappa hade mamma, pappa och Ida under veckan fixat i matrummet, tapetserat om och grejat, blev skitbra! ;) skitfint blev det.

När jag hade hämtat alla grejer hos mamma och sådär för att flytta över till pappa igen, för veckan, åkte vi och handlade, rätt kul och handla mat och sånt faktiskt, haha.. Kanske inte kul men ja, jag vet inte.. Trevlans..

Så nu har jag precis käkat då..

Och på onsdag ska jag till frissan och färga utväxten, kan jag behöva, verkligen, skulle behöva klippa mig också, och jag vill lägga i slingor i håret, meeeen, jag är inte gjord av pengar så nu blire bara utväxten denna gång..
Och på torsdag ska jag och fixa med tandställningen, kommer bli så snyggt! ;D
Torsdag kväll ska jag se Ida och hennes band spela på Palladium, hoppas det går bra för dom då! ;D

Men det får vi se, nu ska jag kila. hej med er.

RSS 2.0