let me

valborg idag. ledigledigledig. så skönt. uträttat massa ärenden på förmiddagen nu, typ, tandläkaren. ska käka nu, sen hem till morsan och göra mig i ordning, sen frissan och sen till mammas kompisar och käka och sen ut på galej.. hoppas det blir kul, och att det inte regnar!!!!!!!!!!!!!!!

har inte bloggat på ett tag, har städat massor, både igår och i förrgår, var och tränade igår också, och sen var jag vid vindskyddet med Marcus och co, det var mysigt.

kanske skriver mer sen, /

IKEA och sådär

Idagen har jag varit på IKEA i Kungens kurva. jag köpte servetter och sugrör till festen. Servetter brukar kunna gå åt och sugrör blir det alltid tjat om. För övrigt köpte jag en lättskött växt, och jag har haft något liknande, kanske har fortfarande till och med. Pappa och Ida köpte desto mer. Men trevligt var det. Mamma var under tiden och jobbade och sen åkte mamma, pappa, jag och Ida och åt på greksik restaurang på hemvägen och jag är allt annat än hungrig i alla fall. :) Nu har jag skrivit det där flera-veckors-arbetet om bladkryddor och det visades sig att det blev gjort på cirka en halvtimma. Hmm..

Nu ska jag göra annat, tjillivippen.

lördag

varit på avslutningen nu. fick en grön mugg plus en sked med ett rött hjärta, sött. spelade match med ledarna mot p-91 (+p.92?). vi vann i alla fall, skönt. det delades ut priser, vi fikade, och diverse. när jag kom hem la jag mig i sängen och sen blev jag liggandes ett bra tag. nu håller jag på o viker tvätt. pappa är på golfbanan och Ida är och repar. Det är så tomt här , nu, utan Trassel. När pappa, jag och Ida åt frukost ute idag, så sa vi det, att då hade han gärna varit med, rullat runt, pratat, också ätit, och haft det bra. usch.

ikväll ska jag och pappa grilla, och Ida om hon hinner hem. Sen ska vi kolla på tv och sådär, bara ta det lugnt. skönt det också ibland. Ska försöka plugga lite idag också, men med min dåliga självdisciplin kan jag ju tänka mig hur det blir med det. Men på måndag ska ett flera-veckors-arbete redovisas och jag har inte börjat. Annars blir det väl gjort i morgon, kanske, då ska jag träna med Lisa också tror jag. kan behövas, huja.

nej, mer tvättvikning nu. tjohej

.

inget vindskydd igår, gick ner till djulö istället, var dött men ganska mysigt, sen vandrade vi ner på stan för att sedan styra stegen hem till Marcus.. Sen gick jag hem, och sov. Var så himla trött..
Nu ska jag på handbollens ungdomsavslutning, Callis hävdar att jag ska spela ledarmatchen men jag är väääldigt tveksam. Av laget har jag de två säsonger jag hållt på fått godis på avslutningen, så spänningen är olidlig, haha. Men det är alltid gott! ;D
Efter det ska jag cykla hem till Elin och kolla film, sen hem och ta det lugnt bara. :)

Och jag saknar katten ju. nåt så oerhört.

straax

nu ska jag snart iväg och käka, fira Hanna N som fyllde i måndags. sen bara hem och byta om och i väg till vindskyddet, sitta och umgås lite. :)

grammatik och ergonomi och sådär

skolan idag. idag var det lite mer som .. vanligt? i morgon är det minnesstund..
men det gick med ett lite annat flyt idag, men det är klart att stämningen ligger kvar till viss del.
torsdagar är en lång dag med många halvtunga lektioner, även idag.
nu sitter jag och äter mellanmål. ska fortsätta röjningen på uteplatsen efter det. och sen ska jag iväg på möte i hallen, men damerna och sådär, får väl se hur det går. puuh. i morgon blir det skola, sen ut och äta och sen kanske grillning, mysiigt. :)
nej, fokus nu, hej.

onsdag

nyligen kommit hem. varit i skolan, packat mina grejer hos mamma och sen handlat lite med pappa och sådär. Ikväll ska jag grilla med pappa och Ida, och ta det mest lugnt.

Dagen idag har varit en mycket ledsam dag, HR-programseleverna som annars brukar höras högt och vilt och vara glada och ofta ha roligt hade en sorglig dag idag. Tankarna går särskilt till hans familj och vänner, och andra närstående. Men idag var det många som var berörda, och det är ju inte så konstigt. Usch, så hemskt.

så plötsligt

sitter i en av datasalarna i skolan. ska jobba med excel men tankarna är inte riktigt där. en av HR-3:erna saknas idag. =/
Allt tyder verkligen på att man ska leva i nuet och ta vara på det man har.

Nytt, igen.

Orkade inte riktigt hålla igång den andra bloggen. och startar om, helt, med en ny. Har inte riktig koll på webblogg men jag antar att jag kommer lära mig, med tiden. ;)

Idag har jag varit i sthlm med min klass och paralellklassen, och lite annat folk, vi var på Älvsjömässan, var typ Gastronord och så där nu. Kul med något annat att göra inom skolan än det vanliga i alla fall :)
Väl hemma i sta'n gick jag till hallen, hade hallhäng och sen möte med lite folk, lite framtidsplanering för flick-ungdomslagen inför nästa säsong och sådär, jag tror det blir bra, hoppas på det.
Efter det skjutsade camilla mig till sjukan och jag hälsade på farbror Peter, han verkade ganska pigg i alla fall, skönt det.

I helgen satt jag i sek i Katrineholm handboll cup, för de äldre lagen. festade lite också. Firade Sandra i fredags och Malin A i lördags. det var väl roligt, eller ja, mestadels, en del i varje fall. En del mindre roligt vart det också. Hmm.. jaja. Nu i helgen blir det i alla fall lugnt, gå ut och käka och fira Hanna N på fredag och sen ungdomsavslutning på lördagen, mina småtjejers avslutning alltså.

Nu ska jag snart lägga mig, och i morgon flyttar jag över till pappa, för någon vecka sådär. Tänkte röja lite på uteplatsen i morgon så vi kan inviga den för i år snart, nu när vädret är vårigt och sådär. :)

nej, nu fåre räcka. blir annat någon annan gång. ha're.

Malin

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0