son of the rhytm

eller vadåå.. det är varmt så man blir sådär kladdig. puh. men skönt med värmen och jag kan inte ens skriva ordentligt.idag blev det lunch hos mormor, lite bad och grejer. en artikel om laget i tidningen och ett möte med spelarna. ett samtal med herr ordförande och en massa mer. kännslite lugnare nu i alla fall än mot för några timmar sen.

under de senaste dagarna har jag ätit glass, badat, jobbat, och gått en sjujävla massa och nu har jag ont i fötterna.

på lördag blir det festa och jag hoppas det blir kul.

är seg nu och ska kila. hejs

kommer ni ihåg hur vi gjorde?

okej det är stört varmt ute. och jag gillar det. hur mycket som helst. igår kväll tog jag bara det lugnt och gick och lade mig tidigt..

idag tog jag sovmorgon, sen solade jag lite, fixade med disken,dammsög, duschade och sminkade mig. nu sitter jag här med ett glas kall o'boy. smaskens. snart kommer pappa hem efter att ha spelat golf i flen..då ska vi äta maat.
förresten fick jag tolv ölglas av han häromdagen också som han vunnit på nån annan golftävling. det var snällt av han.. bra att ha när man flyttar hemifrån. fast det är väl ett tag kvar..

för övrigt idag, har ringt vårdcentralen o ska försöka få en tid där, pga förkylning o allt. fast jag mår bra, men jobbigt o vara förkyld hela hela tiden. som någon sorts standard. kanske blir en sväng på stan, får se. meen. blir nog inte mycket gjort idag, men jag är så himla pigg så något vill jag göra. och mammas lägenhet står tom i kväll också...
men i morogn åker sandra till orust, tråkigt tråkigt. men hon kommer hem snart igen. men jag vill ha henne hemma. ;(

nej nu ska jag ut och sätta mig i solen. tjenixens.

mitt liv som hund

blev kaik-stugan med carina, sandra och mamma, jätteskönt. sandra tyckte jag såt ut som en blöt pudel och vi läste skvallerblaskor och badade och solade och fikade och vinkade åt båtarna som åkte förbi.
nu har jag precis tagit ett dopp i badkaret, det var skönt det med. nu är det dags för att göra mig i ordning, städa upp lite här hemma, äta och flytta över till pappsen.. sen vill jag göra något. någon?

det är sol igen

det är hett på dagarna. och på nätterna kan man gå runt ute i bara t-shirt och shorts. det ni.. fest i  fredags. förutom folk som kom för att härja så var det väl bra.. lite väl lugnt med folk o så men det skadar nog inte ibland. det var rätt kul faktiskt. igår så var jag hos mormor en sväng, och sen hos hanna, och sen åkte jag och mamma ut på sjön, åkte ring efter båt och bada och sola och sånt. grilla lite. hur skönt som helst.  typ 27 grader i vattnet och jag blev nog fyra år igen eller nåt.. ;)
när jag kom hem fixade jag mig i ordning, och gick till lottas fest med hanna och jakob, där var redan sandra och anna och massa andra roliga. jag hade rätt kul, men hade jag vart lika pepp som vanligt hade jag nog ahft askul för det var en bra fest. mitt i allt gick dock pappa förbi och började prata om att dörren stog öppen och att det faktiskt var fest dagen innan och att någon  var ansvarig för huset och tjohoblaha. för vi är ju förståndshandikappade, tretton år och har aldrig festat förr plus att vi har en stor vilja till vandilisering....... ? jaaani ;) hur som helst kändes det rätt konstigt med såna kommentarer när det ändå var lugnt. var ju skillnad om vi hade legat halvdöda på hallgolvet och någon spydde i torktumlaren liksom.. haha. vill inte ens tänka mig det scenariot. ujuuj.

jäjä. nu ska jag göra mig lite i ordning, sen åka ut och bada med ida och mamma tror jag, kanske någon mer, vem vet, mormor eller sandra eller någon. sen ska jag flytta över till pappa. ! :)

i natt får vi se. är pigg på o umgås, i det här vädret och så. vi får la se. ;)

hej med alla.

hej!

sitter i husvagnen nu. åhus var sjukt bra, vi hade jättekul och ja, bara så bra. ;D
nu är jag med familjen och faster helene och farbror peter är också här. igår var vi i helsingör, handlade lite och strosade omkring lite, helsigör ligger tjugo minuter från helsingborg men ändå är det så olika, helt olika mentaliteter och allt.. och jag måste säga att jag gillar danmarks bättre. faktiskt!

vi bor i våran husvagn på borstahusens camping, och helene och peter bor bara några rader upp. idag kanske vi ska åka till Ven men det får vi se hur det blir med, fick väldigt ont i magen i natt och sådär och är väl inte helt stabil så vi får se..  men något måste vi ju hitta på, kanske blir Ven i alla fall.. I morgon så åker vi i alla fall hem, då är det dags att börja trffa folket hemma och festa och greja :D längtar dit, fast det är bra här. har campat varje år i hela mitt liv tror jag.. höhö. det ni..

på tal om något annat, så när vi satt i åhus, pratades det ju facebook, och bilddagboken och bloggar och fan och hans moster, och på något vänster kom det då fram att även jag hade en existerande blogg, vilket Julia då fick spelet över, mycket besviken, haha, hon menade på att 'alla skulle ju ha blogg' och det skulle vara trams med 'dagens outfit' och bilder på en själv.. haha. och hon tyckte väl att riktigt så är jag ju inte. me vi kom fram till det att min blogg inte innehåller något sånt så att, hehe.. så kan det vara. och det blir inget sånt heller. den dagen den sorgen ;)

;/

fyra timmar tills jag ska upp och det är en stund kvar tills jag somnar känns det som. inte känner jag mig helt frisk heller.
och just nu inte särsklt pepp. å andra sidan kan det nog bli riktigt skönt att få komma bort ett tag, någon annanstans med några andra. även om det är bra här hemma med..

dags att rycka upp sig. eller sova. haha.. natti på er.

-

i morgon åker vi...... ;D;D

åhus nästa. måste upp runt sex,halv sju i morgon, för att göa mig i ordning och sen ska jag vara vid duvehallen halv åtta.. puh. men hoppas det blir kul,och det tror jag.. det är bara glada, pigga filurer som åker och jo, jag tror det kommer bli bra. (;

på söndag hämtar pappa,ida och kanske mamma mig i åhus, och då åker vi vidare, runt i skåne, elelr danmark, eller kanske till ven, eller göteborg, ja, vi får se som ni märker.

sen ska jag röja stan. som aldrig aldrig förr. ;D

nu ska jag och pappa äta feting-nedfryst-pizza från konsum. sen ska jag över och samtala med mor min.

och nu borde du verkligen verkligen ta tag i det här. lilla älskade vän.

trahalala

nån slags strejk det här eller? inte bloggat på år och dar. men blir lite så.. jag kommer mig inte för att göra det. dels så gör man ju annat, och är bortrest ibland. och ibland så bara. blir det inte av. kan vara så ibland. ska skärpa mig. men i helgen blir det nog dåligt. västervik med mamma och Ida i helgen. kommer hem på söndag. och då ska det jobbas. och nu snart någongång. sen är jag hemma tills på torsdag. då blir det åhus. sen kommer familjen ner och hämtar mig där och då ska jag semestra med dom. ja det är fullt upp minst sagt. skulle man kunna säga.. men de tär ju inte så jobbigt o semestra direkt, höhö.

men sen måste vi ta tag i festandet. tycker att det har blivit dåligt med det.. hmm. fast jag evt att det inte riktigt är så. men mer fest åt folket. sen. på direkten. ;)

och svara på mina mejl tack. fort. pusshej.

nässpray och söndagsbilaga

var och skulle jobba förut. men fick ge mig efter en timme. puuh, man är inte alltid så frisk som man ibland kan känna sig. blir o vila ännu mer. passande till det så är det något sådär halvgrått ute. och jag gör inte mer än o lyssnar på musik. har ju läst lite söndagsbilaga också, skönt o bara ta det lugnt. och väntar. antagligen i onödan. men jag väntar på maten också. och den borde snart vara klar. jag är superhungrig. "superhungrig". jag är så check. ;/
tror det blir spaghetti och köttförssås och jag vill ha det. NU. på en gång. buuhhu



komihågdetnudå

jag sparade den sista påsen örtte pepparmynta till sandra så det ska gå lite lättare att locka över flickebarnet ikväll, haha. måste köpa mer pepparmynta-te. och mer grönt te. remember

lililala

det är inte var helg det finns flertalet fester att gå på, plus andra grejer, typ brännbollskvällar och liknande. plus allt annat som behövs till. ni vet sådär. såna helger då allt funkar? inga problem med drickan, inga problm o hitta fest, ingenting? men då ska jag kolla på jönssonligan och äta onyttigheter med pappa och vila. det känns som hela världen ska gå ut ikväll. jag vet att det inte är så. men det är så det känns när jag ska sitta hemma, trots att jag inte vill.
och stackars anna och stackars sandra och stackars pappa är också sjuka.

okej, så förbannat synd är det inte om oss. men man känner sig lite mindre arg när man lägger fram det sådär.
men har jag tur kanske sandra pallrar sig över hit ikväll och kollar på jönssonligan med mig.
vi är ju trots allt på samm nivå just nu..

ida kör guitar hero och jag ska gå och skära upp sockerkakan och göra lite te. det är faktiskt lite mysigt att gå runt hemma och bara vara utan att kunna ha dåligt samvete för att man bara degar. snart kommer pappa också. då kanske jag kan försöka frächa upp mig lite och åka och handla lite till kvällen om han inte redan gjort det när han kommer, men det tror jag nog inte.. och jag vill faktiskt följa med. jag tänker på de där svala avdelningarna i livsmedelsbutikerna, typ mejeriavdelningen, mhmm... inte bara därför jag vill med, jag vill ut och vara bland civilsationen. behöva fräscha upp mig, och allting. låter som jag suttit inspärrad ett halvår men.. jag har avrit kraftigt förkyld i snart en vecka? hahaha. men det blir sådär.. första dagarna går det bra, rätt skönt att få vila. och det går bra nu med. men mitt mentala jag blir lite rastlös emellanåt.. höhöö.

snart fyller mamma år också.. ska pallra mig ner på stan någon dag och köpa något åt henne.. vem vet vad! ska komma på något bra..

sen är det snart åhus också! ;D då ska jag vara frisk som en lärka. (;

sockerkaka och te nu! hejs

:kirbuR

uhuuu ;(

jag har ingen lust o sitta här vid datorn. en av anledningarna till att det aldrig blir några uppdateringar. en annan anledning är att jag mestadels ligger och sover eller i alla fall ligger och vilar. eller ja, inte hela tiden,med en hel del.

det blir hur som helst inte av. igår blev i alla fall handledarkursen för körkortet av.

en kur antibiotika, nässpray, rinexin och om inte halsen släpper snart kommer jag tokkapitulera.
nu ska jag försöka äta frukost. blää. jag vill vara frisk. ?

ligga i solen och sola, och sen göra mig i ordning och gå ut och festa? det är ju så dagen ska se ut idag, men näää. bara ligga som en halvdöd.

men om sommaren håller i sig länge kanske det kommer fler gånger... annars tänker jag vara arg ändå tills nästa sommar.

långt bortåt vägen

har hämtat ut id, rett ut allt medlön, och kontonummer och bank och fan hans moster, åkte bil ut till fiskeboda och åt glass.. gott. kom hem för en stund sen och tänkte fixa lite här hemma. bara lite sådär. dammsög lite, torkade golvet i köket och plockade i ordning lite i mitt rum, och dammsög där. jag är helt genomsvett?! ska inte jobba idag och det var nog ett klokt val.. jag ahde vart ihjäl på nolltid. och nu när det är så soligt vill jag bara ut, mhmmmm ;(.
men icke. icke. men idag måste jag verkligen till körskolan. tar typ två minuter o göra syntest men det är tydligen jävligt svårt att få det gjort.. ... slarvigt, jag vet. borde gjort det för.. längesen? ja.

nu ska jag samla krafter. puh. fest på fredag om jag är bättre? bör bli så.

onsdag

igår blev det norrköping, med ida och pappa,och mamma var där och jobba så vi åkteoch åt med henne också.. köpte ett linne, fick en tjocktröja och ett läppbalsam av pappa och lite sådär.. trevligt. men mådde så dåligt så var inte på g alls. fick lägga mig så fort jag kom hem. har blivit dunderförkyld, jätteont i ryggen och nacken o sådär, usch..

men nu ska jag när som helst till frissan,;)..
sen ska jag fixa lite körkortsgrejer och allt möjligt.. men det kommer nog inte gå att jobba idag, får se..

nu måste jag kila. hejs

RSS 2.0