när alla vännerna gått hem

lite skola, elelr rättare sagt, julgodisgrejs inför kuriren, sen praktik. sen krismöte emd handbollen och lite träning. grymt besviken. hade önskat så jävla mycket mer motivation och inställning och trodde att vi var ett lag som skulle ställa upp för varann, inte svika nu när alla behövs så jävla mycket. höll mig i skinnet i alla fall. någorlunda. åkte hem och sandra kom hit. mutter och oskar också efetr ett tag. hade planreat norrköping med bland annat dom i helgen. och att dom skulle till lisa i morgon. mutter och oskar skulle inte till lisa. och oskar skulle kanske tvätta bilen, spika tak och fira faster i helgen så han sa nej till norrköping med. känns alltid lika bra när sånt går före. mutter var tveksam. lite för att retas frågade oskar om inte mjutter ville lägga tak med honom. tror inte någon av dom kommer hänga med. får se om håkan och sara hänger med. kanske bara blir sandra och jag men det duger bra. blir trevligt. dricka chai latte och shoppa.
ja om nyår då. satt i över tre timmar och planerade en eventuell fest här för nyårsafton. för mig är nyårsafton enormt viktig. hela grejen ska bli bra. man sitter inte bara runt köksbordet i luvtröjor, dricker fulöl och lyssnar på gamla hits på youtube. man festar inte som alla andra kvällar. man gör det speciellt. redan ahr jag lagt ner timmar på planering. och får noll respons. för folk vet inte. folk ska kanske till tobbe. för han har ju haft fest förut på nyår. mutter och oskar pratade om tobbes fest. han kanske skulle ha för han har ju haft förut. jaha, och. jag ahr sett bilder därifrån. och det är likadant som avrje jävla helg. och jag älskar dom helgerna. men nyår får inte vara likadan. och då fick jag spelet och drog till emd att inte fira nyår alls. och det håller jag fast vid. jag tycker att den kvällen är viktig men vill dom andra inte fira på samma sätt som jag, så fine, då får man fira på annat sätt men tamejfan inte med mig. då sitter jag hellre hemma och grinar tillsammans emd mig själv. oskar och amrtin skojade om frack, höga hattar, cigarr och champagne. men det handlar inte om det. det handlar om att anstränga sig. och jag vet hur jag vill ha det. sandra har redan köpt nyårsklänning men sen tyckte inte hon den var tillräcklig så hon skulle köpa ny nu i norrköping i helgen. jag skulle också köpa en. nu vet jag inte ens om jag tänker köpa en längre. jag ska ju kanske inte ens fira in det nya året. eller fira ut det som är nu. för det passar inte folk. det är väl nåt jävla fel på mig då. jag planerar massa saker att göra. jag gör massa saker också. men sen när det blir såhär. då känns det som jag kan skita i precis allting. bryta med varenda jävla människa och leva ensam. för det är ju så jävla mycket roligare att tvätta bilen och kolla film än att umgås med folk. tex mig. den dagen jag blir tillräcklig kan väl någon slå en pling?

biah!

jolå. det är snöigt. kallt. minst sagt. stan är liksom vit. och det är inte december än. the day after tomorrow?
troligtvis smälter det väl om någon dag men för mig får det gärna ligga kvar några månader och sen nångång i slutet av februari, mars kan det bli vår, istället för att ha slask till i januari och sen vinter till april och sen regn i sommar.

nog om mina meterologiska tankar.

praktik idag. var med städ. det var jobbigt. långtråkigt. trist. slitigt. men inte helt otrevligt. bra o pröva på. nu vet ju jag vilka jag tycker ska ha löneförhöjning, bums. resten av veckan i alla fall blir det kvällspasset. skönare. stå i receptionen. springa ärenden på hotellet. ditten datten. känns bra. börjar två i morgon.

i fredags blev det lite galej. skulle ta det lugnt men drog ihop ett gäng som drog ihop ett större gäng och sen hade vi party på min gata i stan. askul. i lördags skulle jag ta det lugnt. hahaha. blev fika, och bandy och åka massa bil. sen den där lugna kvällen dårå. som skulle ha varit filmkväll och liknande. det blev det också. bland annat. film, lite lördagsspex, lite bil-åkning och diverse. lugnt på det sättet att jag inte for runt eller var på årets fest, men jolå. mycket, mycket angenäm kväll det också. handboll precis hela dagen igår, två matcher med småttingarna i söderköping, och sen ruscha till örebro och spela med damerna. förlorade alla tre men med skapliga siffror..

idag blir det socialt umgänge. denice, sandra, mutter bl.a. hänga lite med varann. vara lite coola. på en måndag. yepp.

nu måste jag slänga in min nytvättade tvätt i garderoben. nytvättade tvätt? mina nytvättade kläder kanske det heter när allt kommer omkring.

-

jaha. vaknade i morse och var stört trött. men kom i tid och allt i alla fall. en tjej var sjuk och det var alt möjligt, system som låg nere och grejer, och brandkåren ryckte ut tll oss på grund aav något i källaren. men jag tyckte det gick ganska bra. mycket dötid men annars så. nu ska jag och gymma. sen skriva affärsplan och räkna priser och allt till uf-företaget. får se vad som blir kväll.

hej

blev fika med mormor och morfar. men sen åka och gymma och det kändes bra. duscha sen, och kolla ensam mamma söker med sandra och ida. sen suttit och pratat med sandra som gick nyligen. så fick det bli.
det är tomt i sängen och tomt i min bultande muskel också. eller den bultande muskeln är ju långt ifrån tom men det saknas en liten del där. den delen gör mig konstig. och jag ville prata med hanna om det och lite annat idag men hon svarar inte på sms..:'(
nu ska jag krypa ner i den förbannade sängen. den förbannande sängen jag kommer värdera läskigt högt i morgon bitti.
god natt.

på mina moln

hemmakväll igår, tv och film och grejer. sen kom håkan och hämtade mig runt midnatt och körde mig till oskar. väl där öppnade anna dörren, bara det liksom, och hennes min. då blev det lite stelt. minst sagt. men efter nånting som kändes som en evighet försvann hon åt sitt håll. kvar ligger oskar och mutter på golvet. asraka. brutalt fulla. efter mycket om och men och tjat och lustigheter som jag värderar högt, gick jag och O och la oss. o så vidare. Vi kravlar oss upp i morse, Oskar väldigt bakfull. Och finner ingen Mutter. Då har han dragit strax efetr vi lagt oss, haha, antar att han också haft en tuff dag. Jag dock som var spiknykter strosade pigg och alert hem i morse. Sen dess har jag hunnit sett en beck-film, övningskört och packat ihop grejerna för söndags-flytten. Ska till mormor och dricka kaffe snart, sen hem till pappa och duscha och sådär, sen blir det väl vattenpipa och film eller nåt ikväll, med sandra och cissi och folk.  
jag som sa att jag skulle skärpa mig, inte sitta uppe så länge och blahablaha. Hehe, mm. det går bra som ni hör. ;)
I morgon börjar praktiken på statt, blir antagligen att bowla på kvällen också med några filurer. På torsdag är det att jobba kväll också. ja jag får se hur veckan ter sig. Nu ska jag försöka pallra mig iväg så inte hela dagen går utan mig.


det här är katrineholms stad

en stad jag minns.
 tacokväll och party igår då. började bra. . sen olyckor och bråk och grejer. massa skiit. men tycker ändå att efsten blev lyckad. men jag var väl hemma runt midnatt efetrsom cissi avbröt sin fest där nångång och jag kände att jag inte hade något att hämta i city efter det..
I morse kom sandra hit, eller ja, runt ett , lunchtid där, efter sitt lilla äventyr, hon har blivit en hejare på det där. trots sen afton lyckas hon ragga upp nån.. fenomenal.
För att gå vidare från sandras nattvanor kan jag berätta att vi försökte make:a oss så pass att vi såg lite respektiva ut, sen gick vi ner på stan och fikade och jag köpte nån äcklig kaka som smakade något opassande.
nu ahr jag tagit en kort promenad, sen suttit och bara lyssnat på någon annans skiva som låg i min musik-kartong. sen varte att duscha och nu kliar det på hela kroppen. måste byta ut nåt medel, typ duschcremen. tror jag. men nu ska här spacklas och ha sig, sen kommer mamma med mat och sen kanske några vackra kamrater. blir hemma ikväll i alla fall..

-

efter lunch satt Ewa och pratade. Konstant. I säkert en och en halv timma. Om allt möjligt, förmiddagspass, eftermiddagspass, nattpass på hotell. Sen gick jag till datorn och läste lite blogg och åt godis och nu tänkte jag skriva in lite här också. Måste kompensera min gångna slöhet.  Nu ska jag kissa. Sen jobba i hotsoft. Sen fika med serveringen. Sen gå härifrån.

-

ni ska veta att den här bloggen driver mig till vansinne. jag känner att jag måste skriva. men ahr inte möjlighet. tid. ork. lust. men nu ahr jag någon sorts dötid. hotell egentligen. men en halvtimme kvar till lunch och än så länge har jag bara läst igenom olästa mejl i min inkorg, läst bloggar som jag inte läst på ett tag, uppdaterat mig lite om omvärlden och kollat runt lite. snart snart lunch. sen vill Ewa gå igenom nånting om nån kassa. tråkigt. astrist tror jag.
för övrigt är jag trött också. blivit sena kvällar hela veckan, asbra vecka egentligen, men det är segt, på mornarna, om man slarvar. det gör jag. jag är en slarvfia. i tonårsformat. vattenpipa, buzz, singstar, lussebullar, jobb, handboll, snuskiga drömmar och kompisar och allt annat kommer emellan min sömn, och mina grejer som ska in till skolan. det här är sista dagen. sen är det praktik i tre veckor. på statt. jag måste nog sluta slarva. jag brukar sköta mig. mejn den här veckan har varit.. rolig. filmkvällar och allt möjligt. jobbade i onsdags också, och missade matchen. men det gick bra och jobba och matchen ahde inte gått så bra. och så får man ju pengar. cash. det magiska ordet på fyra bokstäver. jobba på torsdag igen. det behövs. jag behöver pengar. elelr nej. jag behöver inte. men jag vill ha. köpa julklappar och kläder och smink och allt annat. köpa present till cissi, hon fyllde häromdagen, vi ska fira idag, fira stort, elelr ja, med tacokväll och fest. tog det lugnt förra helgen, ikväll ska jag festa, elelr jag ska dit, men har inte bestämt än hurvida jag ska bli på kanelen eller inte. i så fall skulle jag behöva göra en affär innan kvällen. och det orkar jag helst inte. men gör jag ingen affär blir jag inte på kanelen. antagligen. vi får se. vaknade i morse och kände att jag skulöle ta det lugnt i kväll, så trött var jag i morse, så att jag verkligen kände mig bestämd på den punkten. men efetr två timmar med pussycat dolls i öronen och massa tjafs-läsning på internet har jag ändrat mig lite, är faktiskt rätt taggad. möjligt att det kan bli en fika i dag också, i skolan, för att fira. fira dagen. eller nåt. det regnar och är grått ute. och jag vill fira med fika. puss.

jag och tuppen liksom

lov denna vecka, skönt. inte blivit mycket skrivet, men har suttit väldigt lite vid datorn och båda datorerna har någon sorts svacka, höstvirus tror jag.
fullt ös nu i några dagar, jobbat o festat och tränat och vart hos frissan och shoppat och grejat. fest ikväll och jag är taggad ;)

nyss varit hos frissan, det blir aldrig många timmars sömn. klippte och färgat botten, skönt, nu ska jag väl snart städa, käka lite frukost och sen börja göra mig i ordning... :D

mamma ligger och sover, eller hon sov i alla fall, tills jag för fem minuter sen hoppade på henne och bbörjade hoppa i hennes säng och sjunga barnvisor. då blev hon glad. nu hoppas jag hon kommer upp snart så vi kan äta tillsammans. :)

tjolahopp

förresten, vinter-väder ute, myyys.

                                         

                                                           och vi är lika söta som sockervadd, glöm inte det nu. ;)

RSS 2.0