juul

ungefär så här mycket jukänsla har jag.


heey

satt och tänkte förut att nu katten är det dags att skriva ett inlägg, för längesedan egentligen. men det blev inte av. men nu har jag lovat. för sandra läser nämligen denna exklusiva blogg och tyckte att det var dags för nåt nytt nu. här kommer för övrigt en bild på den omtalade..
Sandra!

fast detta avr ju då för jävligt länge sedan.

idag ahr det blivit lite sola av. mycket skönt. men behövs nångång mer innan nyår.

nu ska det göras revbensspjäll och grejer. sen hem till pappa och slå in paket. och i morogn är det julafton. 

börjar hos pappa, går över till mamma och då kommer släkten och sen får vi la se. blir väl tv och paket och amt och grejer som vanligt.

på onsdag om en vecka är det nyårsafton. mihihihi. jag är helt galen. helt överexalterad. över hela grejen. är jag fjorton år? det kan man undra.

man kan också unda om jag är hundra år. det känns som jag är allergisk mot mig själv. som en gammal kärring. ont överallt och ingenstans. ojojoj.

nej nu blire julmatsfixning. tjenis.

jävligt skönt

öppnade hotsoft-häftet och insåg att jag bara ahde några sidor kvar. jävligt skönt kan jag lova.

-

något sorts kartprov nyss. ewa står och säger vart hon vill gå eller åka och jag ska peka ut hur hon ska ta sig dit från en upp och nedvänd karta. nu äre visst hotsoft. norrköping i efetrmiddag och kolla ut eventuella julklappar. var på stan emd sandra igår och kollade på julklappar, fick ihop en till mamma, en till pappa och en till ida och nu är pengarna slut också. hmpf. och idag är det mindre än en vecka till julafton. stört. mindre än två veckor till nyår..  fastd et känns så himla långt bort.

funderade på det där med julafton och nyår. lustigt egentligen. man blir lärd att det ska man fira. och när man är liten så är det så stort, med julafton, släkt och paket och klockan fyra-tv, julmat ocg gran och julmusik och hela köret, knäck och glögg. nog har jag aningen lite julkänsla, men inte är det mycket inte. i och för sig bodde ju mamma och pappa ihop förut i ett hus på landet och släkten kom dit, och oftast var det snö och juligt. tomten och grejer. nu är det ju sällan snö och inte är jag så spänd för tomten, kommer det någon tomte så är det någon som bara kikar in för att visa upp sin fina maskering och få en öl, på väg till någon barnfamilj. nog kolalr jag lite på klockan fyra-tv och i år har i alla fall pappa gran, och klappar och julmat blir det ju. men det är i alla fall inte samma grej. lite synd ändå. rätt mysigt egentligen.

när jag blir stor, alltså i drömmarnas värld, när ida har fått sina ungar och jag har fått mina ungar så är det jag som ska hålla i hela julfriandet, mamma och pappa ska komma, och faster och farbror och alla andra eventuella gamlingar som lever, våra sambos om detfinns några och möjligtvis någon åldring till dom och hela köret. så många som möjligt så länge som möjligt och julmat och julgodis i lass, julgran och julpynt och fan hans moster.

-

tror att jag skulle ha varit i resedan idag, men av någon helt oklar anledning sitter jag nu i hotellsalen. och är förbannat sugen på att dra härifrån. för det är inte intressant idag. det är inte skoj att fylla i en massa pappaer om hur man skulle göra i olika situationer. till exempel hur man skulle göra om någon försökte stjäla schampo ur en städvagn på ett hotell.
än så länge har jag fyllt i de där papprena, skrivit ut ett gammalt arbete och läst bloggar. nu ska jag redovisa. hmpf. hörs!

-

så skön kväll.

uppesittarkväll och natt hos jossan,

frågade jossan om hon ville suga klitta. hon har skrikit av skratt i säkert tjugo minuter nu.

vi har fått anna att röka vattenpipa också. bara vanligt. och hon är helt veck. hahahaha. ingen cigaretttobak, ingenting. bara vanlig vattepipa. haha. anna då. hon ligger i solbrillor nu och vilar sig lite.

sms med O också. och känns så jävla skönt att få det sagt och att få tillbaka den responsen. så jävla skönt i hela mig.
men gör ändå ont. på något sätt.

skön musik.

men den där jävla kuben löser jag aldrig.

och ingen verkar känna av att jag drog igång en rökelse heller. schysta puckar här alltså.

haha. ha det bra alla.

pussipuss

puuff

trött idag. och cirka tio timmar kvar i skolan. skola till runt fyra sen direkt börja jobba. segtsegt. skrev livsmedelshygien-provet idag. det kändes ganska bra och då blev jag glad.. mihihi ;)

SO nu.. skriva om demokrati på sin gånga praktikplats. hmhmpf.

vill bara umgås lite nu. längtar till lördag. bara musik och grejer.

-

igår var jag på handbollsmöte emd styrelsen, damlaget finns fortfarande, elelr ja, vi ahr dragit oss ur serien men ska väl pröva att bara träna nu. för övrigt pluggade jag engelska och skrev en engelsk bokrecention som tog fem timmar.

idag har jag pluggat livsmedelshygien, närmare bestämt skadedjur, mikroorganismer och liknande, i flera timmar, och tränat lite. och musikat. och handlat till företaget.

i morgon ska jag jobba. hela kvällen tror jag väl.

på torsdag är det fullt ös emd handboll skulle jag tro. småtjejerna och träna själv och grejer.

på fredag ska vi fira emmelie.

på lördag ska vi göra smörgåstårta eller om vi gör den på fredag, elelr om nån annan gör det, leverans lördag i alla fall, och sen musikkväll hos mig, jag, och sandra, lyssna musik och ha det bra.

på söndag är det jobba som gäller.

det är väl veckan i stora drag, plus skola och sådär då. nu vet ni det.

kvällsfika snart nu hoppas jag. sen duschen. eller bad blir det väl. nu när det finns skållande hett vatten. det ni.


-

den internationella fyrspråkiga bitchen tar massa energi från mig. de flesta lämnade in en första planering av bokrecentionen. även jag. de flesta lämnade inte in en andra planering. inte jag heller. igår skulle bokrecentionen in. den gjorde jag. och skickade in igår. de flesta i klassen har fått veckan ut på sig. det fick inte jag. jag arbetade i fem timmar igår med recentionen och kände mig nöjd. idag sa han att han önskade att jag skulle kunna vara stolt över något jag gör. jag är det. förstår inte vad han har för problem. jag får värsta sortens dåndimp. och skolan vägrar hjälpa till.

¨

jag är så konstig. jag är dum mot mig själv. jag tillåter mig att fastna och vilja ha dom där kramarna. dom utan känsla. när jag fått det gör det så ont. när jag vet att det var utan känsla är det så jävla dumt. det gör så ont då. och jag hoppas varje gång att det ska komma något. något med känsla. ett iniativ från honom. ett känslomässigt iniativ. något som tyder på ett emotionellt tänkande. men det gör inte det. det kommer kanske bara någon mer dum kram utan känsla. sen - inget mer. och jag hatar det. efter varenda jävla gång.


-

han tar livet av mig den förbannade internationella bitchen.

tack gud S för att du hjälper mig ikväll. ;)

all the troubles we been to

wasabi, julmust, glögg, godis. sandra sitter med färg i håret, slingor, jag och carina har fixat. däni.
damlaget ligger nere. men möte med styrelsen på måndag. får se. blir nog nerläggning. men vem vet.

fest i morgon. hos martin. fira martin och denice. det blir grejer. kanske. är inte ens särskild laddad, tänker bara på nyår. får se hur det blir med det också. har inte ens en lokal att vara i..

på lördag blir det att jobba på julbordet i skolan. sen festa hos matte. mm. blir kanske bra. :) nu ska jag fundera lite. hejdå.

RSS 2.0