åhej

jahapp. nu är jag inne i det igen. tror jag. det går fort.. att vänja sig.
första skoldagen igår,
det blev en mentorsstart eller vad man ska säga "hej och välkomna, och ni ser ju faktiskt ut som förut, dom flesta, och det här är det nytt och det här är samma och då är det mentorsdag och hejsan hoppsan", ja ni vet.
sen blev det intro på några kurser och lite sådär. jag tror faktiskt att det kan bli roligt det här, jag känner mig positiv. till skolan. nej, jag drogar inte. men det är många roliga kurser, en bra klass, med meeera. flera kurser lär nog bli riktigt tuffa, men det kommer nog bli riktigt bra till slut, om jag orkar satsa ordentligt. :)

efter skolan blev det gymmet. körde inte så länge, men körde av mig lite i alla fal och träna behövs, minst sagt.

sen en snabb dusch hemma och göra mig lite i ordning, pausa, sen iväg och käka med sandra och annapå rhodos, det smakade jättebra, kul o umgås också, det har jag gjort mycket i sommar men nu är det ju lite annorlunda när det är massa annat.

efter käket blev det djulörondan, jag är kompis med promenader. ;) lite tv blev det sen, sandra tittade förbi också, vi åt skorpor och drack te, hur mysit som helst nu när hösten är på g. marcus tittade förbi också, snackade lite. :)

idag blev det nya intron på nya kurser och sådär då, som sagt,kan bli tungt, men kul också. efter skolan kikade jag in hos jossan, hon har ju flyttat hemifrån. hon bodde stort och snyggt, stilrent var'e . trevligt trevligt ;)

tandläkaren sen, det gick toppen men ska tillbaka på torsdag med den där..plasttandställningen..?! den gör ont och är osmidig och aaallt. men dom vill att jag ska använda den. buhu..

hem och baka scones, vila lite och sen fika på sconesen då, med ida. det var gott och skönt med paus också. men jag blir ju så himla trött när jag liksom, inte gör något... tänkte jobba också men hittad einte jobbargrejerna, va fan? var är dom ? jaja, fr leta fram dom nu ikväll eller i morgon för jag bör verkligen jobba i morgon. blev alltså hemmamed scones istället för jobb. mohaha. toppen.

sen ner till hallen. en hel drös tjejer födda 99 och 98 kom, det var ju jätteroligt tycker jag ;D så jag tog dom och så tog micke 96/97-tjejerna.. jag hoppas dom tycker att det var roligt och kommer nästa gång också..träffade även Callis i hallen, hon hade fått nys om någon ledarutbildning, inte bara för handbollsledare utan för typ..unga ledare, i idrott. tror jag det var. vi pratade bara lite löst om det och hon undrade om jag var intresserad, och jo, det är jag ju, men jag blir ju lite nojjig, om jag verkligen räcker till för att lära ut och massa.. men hon peppade på så. hon verkar inte vara så missnöjd. det blir den här säsongen minst i alla fall. min tredje som tränare är det nog..

sen fick pappa komma ner till hallen med träningskläder och mat, för jag tog lite fel på tid, hur som helst är tiden för knapp för att åka hem, kanske, det är en timme emellan småtjejernas och min träning, men jag hade som sagt tagit fel och hade inte emd mig träningsgrejerna ner och had einte hunnit käka, så det blev kycklinggryta och ris och sallad i matlåda i duveholmshallens foajé, så ser livet ut ibland, haha, men jag gillar det. kommer nog bli många såna kvällar framöver tror jag.

efter att käkat sent och bytt om o sådär så var det dags att träna alltså.. ut och jogga en liten, liten stund, sen in och köra. det var kul. det gick bra trots att jag åt så tätt inpå.. broberg som tränade oss idag och jag är faktiskt riktigt nöjd. :) behöverträna mycket kondition och styrka och handboll och ja, behöver tränna alltså, men det är bara att kämpa på. ;D

träningen slutade tio och nu har jag fått lite kvällsfika, och håller på och ska varva ner och göra mig i ordning för natten, ska duscha och så.

i morogn blir det skola, sen jobba, klubbkväll på team sportia och jag behöver nya uteskor (!), och sedan träffa marcus, och kanske sandra, se lite film och umgås..

fullt ös. jag blir van så snabbt. plugga, träna, sova. och så ska man vara trevlig också, och äta ordentligt så man orkar och dfjweksjad. ;)massa grejer och göra men jag tycker ju att det är kul och som det är nu så rkar jag ju med allt också. och nu slutar ju jobbet snart, anställningen går ut sista augusti så jag har bara två gånger kvar, det känns faktiskt lite skönt, ärligt talat, men jobb var verkligen bra att ha i sommar. :)

mörkt är det ute också. men det är lite mysigt med hösten må jag säga faktiskt.

men nuuu ska jag samla krafter. adjöss. :)

keep smiling

vad är felet? varför allt detta gnäll?

"jag hatar skolan" "jag vill inteee" "jag vill bara få göra vad jag vill" "fan, jag orkar inte"

allt blir vad man gör det till. man kan vnda allt bra till något dåligt och allt dåligt till något bra. skolan är något bra. något mycket bra. man får lära sig saker. det är socialt. jag fårr 1050 kronor i månaden för att studera? jag får pengar för att studera.... jag har gått lekis, första klass, andra, tredje, fjärde, femte, sjätte, sjunde, åttonde, nionde, första året på gymnasiet och är nu inne på andra. när jag VALDE att gå gymnaiset och började där började jag alltså få mitt studiebidrag. många ungar världen omkring skulle bli sjukt glada om dom fick gå i skolan. bara något år. bara lära sig lite.
vi har hyfsade lokaler, vi får mat i skolan, det är socialt, vi får studiebidrag, får låna läroböcker, har elevråd och elevskyddsombud och massa grejer. vi har hur mycket resurser som helt för att kunna utbilda oss och massa bra grejer som tillkommer. gymnasiet är valfritt också. något man valt.

ändå hör jag sjukt mycket gnäll. jag fattar inte. klart att jag också är trött på skolan ibland, att det går tungt. men det blir verkligen vad man gör det till, man kan göra det hur inspirerande och roligt som helst. vi har världens chanser. men surar. det är tufft att gå i skolan, jag vet det. men det kommer så mycket bra med det också. jag vill bara att det ska vara lite glatt och positivt runt omkring mig, lite skön stämning. det borde väl inte vara så svårt?


:)

äpple och karljohan stekt i smör kryddat med bara salt och vitpeppar, och ett glas citronvatten till det. jag älskar hösten. fast att den kanske kommer lite tidigt.

lördagspåse

blev litre fest hos anna igår. det var trevligt, satt och snackade och sådär. självklart lite dans också. men det heöa började med en liten middag, lax och couscous,utsökt. ;)
efter några timmar åkte jag ne rpå stan. meeen, där var det dödare än på kyrkogården. nej men nästan. så jag gick hem och åt kräftor, haha, det var gott må jag säga.

idag ahr jag gått en promenad och jobbat. nu lunchar jag pannkakor med mig själv och lyssnar på remixer. ack ;P

ikväll blire väl lite party. mamma och ida ska till stockholm så lägenheten står tom så vi kommer väl vara här ett tag, några stycken. men blir väl hyfsat lugnt här idag. mamma önskade det och det är ju inte direkt planerat detta så jag har ju inte bjudit saå många heller så.. :)

nu ska jag ordna lite grejer. hejs

japp

glömde skriva att jag var och åt hos mormor i onsdags och sen åkte och hälsade på morfar på lövåsen, det var trevligt.

nu när allt börjar, snart skolan, handbollen har börjat, man ska fixa med körkortspapper och alltihop, så liksom vaknar jag på mornarna, och är helt stressad, nej men, kanske inte stressad, men liksom med tusen tankar, om vad jag har gjort och ska göra och vad som händer och alltihop. men i morse, så vaknade jag, med liknande tankar som alla andra dagar, men med ont i kroppen. som man kan ha när man har tränat. verkligen ont i kroppen. inte farligt alltså, utan bara för att jag tränat. då släppte allt lite. sådär att jag faktiskt har gjort nånting. jag hade bevis för att jag hade gjort något. men sen så gick jag ut och gick en hurtig promenad, mötte sandra och carina också på vägen, de kom farandes i bilen, hade varit och käkat och så. när jag väl kom hem strechtade jag. behövdes minst sagt.

nu sitter jag här. mamma och jag ska äta när som helst. sen ska jag göra mig i ordning och sådär. ikväll blire party. hoppas det blir kuuuul. ;) jag är inte alls så taggad som jag brukar vara men det kommer nog snart. men jag vet faktiskt inte vart vi ska ta vägen efter förfesten så det kan vara något undermedvetet som säger åt mig att inte hoppas på för mycket. ;)

tjingelong.

kilavippen

toppen hos sandra. blev krogen i söndags med eric och hans vän, och sandra såklart, i göteborg, mycket trevligt. vaknade som ni vet och såg inte alltför snygg ut i måndags. men liseberg ändå. gasten är braaa, jag låg på golvet, akstade mig in i väggen och var allmänt ostabil i psyket? haha. karuseller och hela faderuttan också.. sockervadd och dagen var kalas. lite lugn hos sandra på kvällen. sen fika med eric i tisdags förmiddag. sne hemfärd. hur bra dagar som helst. ;D

väl hemma blev det att åka ner till lillträningen, men jag åkte strax därifrån igen, ska diskutera hur det ska bli i höst på tisdag.. blir nog bra. sen blev det i alla fall städning i tisdags kväll. det var minst sagt nödvändigt.

onsdag. i mitt sinne fortfarande igår. filmkväll hos mig. och ett lugnt och behärskat samtal med en-del-vet-vem, andra-har-ingen-aning och-så-vidare. Han i alla fall. det gick väl bra. eller. lite ledsamt blev det ju meeen. ibland är det så.. allt kan ju inte alltid vara hur bra som helst. mer film blev det i alla fall och så. med anna, håkan, och sandra, krille var här en stund också och så oskar. mysigt. :)

idag har jag tränat. pust. frust. och hjälp. vad jobbigt. kul, det kändes jättebra med allan också som tränare och så men jag har varit i bättre form, hahaha. ;)
men det kändes bra.

sen så efter en del om och med så kollade jag, sandra, niklas och rickard på film här. oskar, håkan och anna var nästan här och kollad epå film, men inte riktigt. de var tvunga att göra annat, men fick träffa godingarna en stund i alla fall.

sen kom marcus hit, grattis i efterskott till körkortet till marcus förresten, vi åkte bil en sväng, snackade och så. sen gick jag in hit igen och nu sitter jag här hemma.

niu ska jag kila viodare.


ispåsar och göteborg

kom ner till floda igår till sandra som är nere hos sin pappa. vi käkade och tog tåget till göteborg och mötte eric och hans kompis. kollade på någon konsert som intresserade mig i en mycket måttlig mängd. vi åkte vidare och hamnade på en väldigt trevlig krog.. satt och snackade ett tag och sådär. sjukt trevligt. efter ett tag tog jag och sandra vagnen till centralen och tåget till floda. väl "hemma" igen blev vi bemötta av deras husdjur, hur glada som helst. ganska snabbt gick vi och lade oss. OCH NU TILL DET VÄRSTA! : jag vaknade upp och mitt vänstra öga var brutalt svullet. jag snackar inte lite 'morgon-svullet'. utan verkligen jääääättesvullet. enormt. hängandes. sandra tyckte jag såg missbildad ut, och det håller hon fast vid. hon skrattar åt mig. hela hela tiden. nu ringer hon och berättar för någon också. för anna tydligen. inte bra det här. undrar varför. vi skulle gått på liseberg idag också, eller vi ska, trodde det öppnade typ elva men öppnade tydligen ett, lite bra var ju det så jag hann få ner svullnaden lite. får väl införskaffa ett par solbrillor, antar jag. det vill liksom inte ritkigt ge sig och att springa runt med värsta svullnaden osminkad på liseberg känns inte så lockande. så blir nog ett par brillor. ja fy fan. så det kan gå.

ringde fårn jobbet gjorde dom också, jag sa som det var, att det blivit rörigt och att jag inte var så pigg i lördags och massa, men att jag skulle städa tisdag kväll! HUR KUNDE JAG SÄGA TISDAG KVÄLL?  ska ju träna och allt då, jaja får se hur det blir.

nu ska jag fixa mig lite. hejs.

hårt bland parasollen

fest igår, med anna, håkan, denice, lisa, och allesammans. hemma hos denice.. kul fest, men med lite andra tråkigheter vart kvällen inte helt på topp. men alla kvällar kan inte vara de bästa. på MC donald's träffade jag sara och linda som skulle köra ut martin och olle till vingåker så jag åkte med. kom hem runt tre i natt och nu sitter jag hos hanna. hon är barnvakt åt hennes kusin Tilde, och jakob är också här, de kollar på typ high school musical eller nåt. såna filmer, liksom såna typer av filmer, finns det hur många som helst av, de är likadana allihop, haha.

nu ska jag väl gå ut och umgås lite. får se vad det blir ikväll. i morogn blir det i alla fall göteborg.. ;D kuul.

torsdag

klar hos frissan och det känns bra ;)

ställde mig o stekte bacon och koka makaroner men fickinte imig så mycket så nu har pappa en klarmatlåda till imorgon. varsågod till honom. jag ahr gett mig in på lite jordgubbar. smaskens.

upptaktsmöte ikväll. bra! (Y)


okej?

don't hurt me no more


tralala

sitter hos sandra, har avrit här och käkat, jättegott vare! :)

igår blev det party hos anna, började runt två igår efetrmiddag, lekte och ahde oss. sen började den riktiga festen, skulle sovit där men blev inte så, åkte runt lite och sådär, kastrullhäxorna och sådär, öltältet, hade hur kul som helst. kom hem runt tre till mamma, väckte henne, tände henens lampa och började berätta, då blev hon nog glad! ;)

sandra avr med, vi värmde pan pizza och åt, smaskens sådär på natten. sen somnade jag i min breda säng ;D vaknade idag runt lunch och körde singstar och guitar hero emd sandra. mamma och ida hade redan åkt till stockholm.

jag gjrode mig i ordning och sen gick jag hit och åt. nu väntar jag bara på att andra ska bli klar, sen ska vi hem till mig och sen o handla lite, sen börjar festen, ;D och jag är på toppenfesthumör. ;D

hoppas det kommer mycket glada människor, haha :P

jag ahr dock smörjt in mig med grejer mot förkylning så jag löuktar menthol/mint/ni-vet-hur-det-luktar-lukt. kommer väl gå runt och lukta vicks hela kvällen :P

sandra kutar omkring i randiga glajjer och nu ska jag sjunga halsen av mig. tjo

tohorsdag

fika med sandra, sara och evelina på sultans norr idag, mycket trevligt må jag säga! :)

idag ska jag äta kräftor med mamma och ida och kolla så vattenpipan fungerar någorlunda. i morgon är det fest som gäller. ska till anna och oskar typ vid halv två eller något.. blir kanske o sova där också, vem vet. sen på lördag är det en ny vända. jämt på g! ;)

jag känner mig helt vimsig, måste skärpa mig nu. ordna upp allt.  hej

åh

okej allt blir fel och rörigt i inläggen. men i måndags var jag och sandra på stan, handlade lite och allt möjligt. sisådär. i tisdags kk-joggen. nu-läggdags.

hejs.

helt alldeles försent och med en del saknad så publicerades förra inlägget. drog i alla fall ner på stan igår kväll och kollade kk-joggen och sådär. sen blev det öltältet och så.

idag så varte att jobba, sen tacokväll hos anna och oskar, sen öltältet, sen en vända till oskar och anna, sen stan och sen hem hit till mamma med sandra. thomas, udde, lillis, lotta, arwid, astrid, mamma, carina, ida, sandra och jag spelade singstar, sjöng och sisådär. trevligt trevligt. skriver mer en annan gång. men kul kväll i alla fall. men nu är det dags att lägga sig. :)

såhär i efterhand

bjöd hem sandra i fredags, anna, oskar och simon tittade också förbi. anna och sandra stannade kvar, vi satt och pratades vid som gamla väninnor där ett tag, haha, på balkongen, riktigt trevligt faktiskt, men sen så skjutsades anna hem och håkan hämtade mig och sandra och vi drog ut en stund. lugn men bra kväll.

i lördags festade vi hos anna, mycket gråt och bråk men mycket roligt också, dansade och sjöng och allt det dära, kulkul. vaknade bland ungefär elva andra i söndags, hemma hos anna, hur kul som helst, köpte pizza, snackade om lördagskvällen och massa annat, åkte och badade vid djulö med lisa, martin och sandra, fast sandra satt och vaktade oss från landmark. ;) sen tillbaka till anna, åka ner på stan med samma gäng plus resten som var kvar hos anna och oskar, titta på bilutställningen.. åkte tillbaka till anna och spelade krocket, rökte vattenpipa och åt mat. sen åkte sandra och jag och jobbade, sen tillbaka och kolla film med oskar, anna, lisa och denice. soft dag. bara åka runt och göra det man känner för med en massa roligt folk. igår, måndag, tog jag och sandra en vända ner på stan nu nä


RSS 2.0